Filtruj według

System ERP

System ERP

Integracje dla PrestaShop - Sellintegro.pl

PrestaShop

Aktywne filtry

Integracje dla PrestaShop

O ile mały sklep można czasem prowadzić, korzystając jedynie z podstawowego skryptu, o tyle wraz ze wzrostem skali działalności, trzeba będzie zintegrować sklep z oprogramowaniem do rachunkowości, kontroli magazynowej czy systemami ERP. Takich integracji jest wiele, ale przy ich wyborze zawsze podstawę stanowią te same kryteria.

Integracje dla sklepu na PrestaShop

Każde przekazywanie danych z Prestashop do innego programu to okazja do nieuprawnionego dostępu do tych informacji. To także punkt, w którym może dojść do błędów, dlatego bezpieczeństwo jest kryterium absolutnie podstawowym. W praktyce oznacza to, że przekazywanie danych między systemami musi być prowadzone w taki sposób, aby do informacji nie było dostępu z zewnątrz.

Znacznie częściej problemem jednak jest możliwość na przykład błędnego przypisania pewnych wartości. Na większą skalę może to prowadzić do błędów w przygotowaniu przesyłek albo pomylenia dokumentów sprzedaży. Taka sytuacja jest niedopuszczalna, dlatego wybiera się te integracje, których autorami są programiści pracujący dla najbardziej zaufanych firm.

Dodatki do sklepu internetowego

Jedna z największych zalet skryptów sklepowych, w tym najpopularniejszego z nich, czyli Prestashop, to możliwość ich dostosowania do specyfiki sklepu. Można na przykład dodawać do zamówień numery referencyjne albo dodatkowe informacje. Szczególnie ważne będzie na przykład w integracjach magazynowych, żeby skrypt był w stanie jeden do jednego przenieść takie informacje i przypisać je do pól w oprogramowaniu magazynowym lub ERP, których często zmodyfikować się w prosty sposób nie da.

Rzeczywista oszczędność

W integracjach tak naprawdę nie chodzi tylko o to, żeby połączyć funkcjonalnie dwa programy. Przede wszystkim ma to zapewnić rzeczywista oszczędność czasu. Integracje systemu sprzedaży z systemami zarządzania mają być pomocne w automatyzacji pewnych procesów, mają przyspieszać obsługę zamówień, eliminować błędy lub umożliwiać choćby sprawniejsze planowanie. Z tego też powodu nie należy integrować wszystkiego ze wszystkim, „bo to możliwe”. Wybiera się tylko te integracje, które faktycznie mają znaczenie dla obsługi zamówień i pomagają firmie sprawnie funkcjonować.