Doradztwo biznesowe +48 796 300 128
email pomoc@sellintegro.pl
Dostępny nowy regulamin. Obowiązuje od 21.03.2024 r.
10 przydatnych rozwiązań dla sklepu Shoper
Sklep internetowy

10 przydatnych rozwiązań dla sklepu Shoper

Wybrałeś już najlepszy sklep internetowy i chcesz rozpocząć sprzedaż? Nie tak szybko! E-commerce może działać sprawniej, jeśli wesprzesz go funkcjonalnym oprogramowaniem. Poznaj 10 najbardziej przydatnych rozwiązań dla platformy Shoper i zobacz, jak usprawnią pracę Twojego sklepu!

1. System ERP

Prowadzenie nowoczesnego sklepu internetowego wymaga sprawnego zarządzania kluczowymi procesami w firmie, w tym:

  • obsługą zamówień,
  • wystawianiem i wysyłką dokumentów sprzedażowych,
  • pakowaniem i wysyłką towarów,
  • przyjmowaniem i aktualizowaniem stanów magazynowych,
  • aktualizowaniem cen produktów.

Systemy ERP wspomagają pracowników w sprawnym przeprowadzeniu tych i wielu innych procesów w firmie. Wszystko dzięki modularnej strukturze - oprogramowanie składa się z modułów odpowiadających za zarządzanie poszczególnymi obszarami firmy, np. księgowością, magazynem i zamówieniami.

Co na tym zyskujesz?

  • obniżenie kosztów – poprzez automatyzację części obowiązków albo zmniejszenie wydatków na materiały oraz stany magazynowe (dzięki precyzyjnemu planowaniu produkcji),
  • ułatwienie i przyspieszenie procesu podejmowania decyzji – dzięki zgromadzeniu wszelkich potrzebnych danych w jednym miejscu,
  • zwiększony dostęp do informacji, np. o lokalizacji towarów, przestojach, kosztach, statusie umowy i wynikach sprzedaży.

Systemy ERP, takie jak Subiekt GT lub Comarch Optima ułatwiają zarządzanie i kontrolowanie działań firmy, a także planowanie kolejnych kroków oraz analizowanie ich wyników.

2. System magazynowy

System magazynowy zwiększa efektywność zarządzania towarami w magazynie

System magazynowy staje się niezbędny, gdy sprzedaż sklepu rośnie, pojawia się więcej zamówień oraz produktów, którymi trzeba sprawnie zarządzać. To program informatyczny do zarządzania produktami znajdującymi się w magazynie oraz optymalizacji wszelkich zachodzących w nim procesów. Monitoruje wszystkie zarejestrowane operacje – od przyjęcia towaru, przez jego składowanie i kompletację, aż po weryfikację i wydanie.

System magazynowy może być jednym z modułów systemu ERP albo stanowić całkowicie odrębny program. Do jego kluczowych funkcji zalicza się:

  • zarządzanie przyjęciami, czyli wprowadzanie do magazynu towarów,
  • zarządzanie lokalizacją poszczególnych towarów w magazynie,
  • zarządzanie kontrolą stanu magazynowego, czyli określanie położenia, stanu oraz liczby magazynowych towarów,
  • zarządzanie procesami wysyłki, czyli zamówieniami wysyłanymi do klientów, przesunięciami towarów między magazynami lub zwrotami do dostawców.

Co na tym zyskujesz?

  • sklep internetowy obsługuje więcej zamówień, ze względu na większą wydajność i szybszą obsługę operacji wykonywanych w magazynie,
  • klienci składają mniej reklamacji oraz zwrotów produktów, ze względu na eliminację pomyłek na etapie kompletowania i wysyłki zamówień,
  • klienci mają dostęp do produktów dostępnych w magazynach, dlatego systemy eliminują ryzyko zamówienia towaru, którego nie ma na stanie,

Wdrożenie systemu magazynowego do firmy usprawnia pracę zarówno właścicielom i kadrze zarządzającej, jak i pracownikom magazynu.

3. Automatyczne aktualizowanie stanów magazynowych i cen

Integracje pozwalają automatycznie przesyłać dane pomiędzy systemami, np. o cenach i stanach magazynowych

Jeśli oprócz platformy Shoper używasz kilku innych programów do prowadzenia sprzedaży on-line, np. systemu ERP Subiekt GT oraz agregatora zamówień BaseLinker, prędzej czy później napotkasz problem z aktualizowaniem stanów magazynowych oraz cen we wszystkich tych programach.

Rozwiązaniem tego problemu są integracje, które automatyzują proces aktualizowania stanów magazynowych i cen. Dzięki temu:

  • w sklepie Shoper i wszystkich pozostałych systemach, z których korzystasz widnieją aktualne i spójne dane,
  • oszczędzasz czas swoich pracowników na ręczne aktualizowanie stanów magazynowych i cen,
  • eliminujesz błędy pojawiające się przy ręcznym aktualizowaniu stanów magazynowych i cen.

Ponadto, niektóre firmy, np. SellIntegro dostosowują własne integracje do potrzeb poszczególnych klientów. Dzięki temu możesz, np. automatycznie przesyłać cenniki nie tylko do Shopera, ale także do innych źródeł sprzedaży z płaszczyzny swojego systemu ERP. Ponadto, integracja pozwala różnicować cenniki nawet w obrębie jednej platformy sprzedażowej, np. sklepu prowadzonego na platformie Shoper albo aukcji na Allegro.

4. Program do prowadzenia księgowości

Dobry program księgowy to pierwsza inwestycja na drodze do sukcesu młodego sklepu internetowego. Niezależnie od skali działalności, aplikacja księgowa:

  • pomaga utrzymać porządek w dokumentach rachunkowych, 
  • ułatwia dopełnienie prawnych obowiązków związanych z prowadzeniem rachunkowości w firmie,
  • pozwala sprawdzić status płatności,
  • usprawnia inwentaryzację magazynu.

Ponadto, działanie programów fakturujących może być wzbogacone o dodatkowe funkcje. Dzięki integracjom, które automatyzują znaczną część procesów rachunkowych, możesz m.in:

  • automatycznie wysyłać faktury do klientów na ich adresy e-mail,
  • automatycznie wystawiać faktury oraz inne dokumenty sprzedażowe,
  • automatycznie przesyłać dokumenty sprzedażowe pomiędzy systemami (np. systemem ERP i agregatorem zamówień lub marketplacem).

Zobacz case study hurtowni Electro, która dzięki integracjom firmy SellIntegro skróciła czas wystawiania faktur 3-krotnie oraz zwiększyła ich liczbę do 1200 dziennie!

5. Logistyka

Integracje potrafią synchronizować pracę sklepu i kurierów

Nie byłoby sprzedaży online bez kurierów, którzy dostarczają paczki klientom. Jednak zamawianie usługi kurierskiej za każdym razem, gdy do sklepu wpłynie zamówienie, sprawdza się jedynie przy ich minimalnej liczbie w ciągu dnia. 

W odpowiedzi na ten problem powstały integracje, które łączą sklep internetowy z wybranymi firmami kurierskimi. Dzięki nim cały proces zamawiania kuriera i przewozu paczki odbywa się z płaszczyzny panelu administracyjnego sklepu. W konsekwencji sprzedawca zamawia kuriera kilkoma kliknięciami bez tracenia cennego czasu na mailowanie lub telefonowanie do dostawcy.

6. Przesyłanie zamówień

W momencie, gdy sprzedaż sklepu przyspiesza, konieczna staje się automatyzacja coraz większej liczby procesów. Jednym z pierwszych jest przesyłanie zamówień ze sklepu do systemu ERP. Dzięki temu w systemie zarządzającym sklepem widnieją wszystkie informacje o zamówieniu, w tym metoda płatności, sposób transportu, dane kupującego, kwota zamówienia.

Automatyzacja przesyłania zamówień jest korzystna, ponieważ:

  • oszczędza czas pracowników,
  • redukuje liczbę błędów przy ręcznym przesyłaniu zamówień,
  • przyspiesza proces przesyłania zamówień, dzięki czemu sklep jest w stanie obsłużyć ich kilka razy więcej w ciągu dnia.

7. Integracje wspomagające pracę magazynu

Aby zamówienia były realizowane sprawnie, trzeba zadbać o płynną pracę magazynu, czyli m.in.:

  • kontrolowanie etapów realizacji zamówienia,
  • monitorowanie pracowników, którzy odpowiadają za realizację poszczególnych zamówień i posiadają o nich informacje,
  • określanie gabarytu wysyłanej paczki,
  • grupowanie zamówień w większe kategorie.

Dostępne na rynku integracje realnie usprawniają pracę na magazynie, dzięki czemu firma realizuje więcej zamówień, obsługuje je szybciej oraz minimalizuje liczbę błędów. Integracje opracowane przez firmę SellIntegro umożliwiają:

  • śledzenie i kontrolowanie procesu realizacji poszczególnych zamówień poprzez system stałych komunikatów: gotowe do realizacji, czeka na płatność, brak towaru oraz typ produktu,
  • określenie, który pracownik i kiedy wydał zamówienie, na którym stanowisku było pakowane oraz ile takich zamówień zostało wysłanych z magazynu w trakcie dnia,
  • określenie gabarytu paczki poprzez zeskanowanie faktury oraz jednej z naklejek, które znajdują się na stanowisku pakowania - naklejki określają gabaryty A, B oraz C, oraz pozwalają szybko ocenić pracownikowi wielkość paczki, dzięki czemu sprzedawca unika konieczności jej przegabarytowania,
  • grupowanie zamówień w poszczególne kategorie, co ułatwia i przyspiesza pracownikom pakowanie paczek oraz wydawanie ich do wysyłki.

8. Cross-selling i up-selling

Cross-selling i up-selling to jedne z najpopularniejszych narzędzi skalowania sprzedaży

Dobry produkt albo oferta dopasowana do grupy docelowej nie zawsze wystarczą, by przyciągnąć klientów do sklepu. W dobie rosnącej konkurencji sprzedawcy powinni uruchomić skuteczne strategie sprzedażowe, takie jak cross-selling i up-selling.

Cross-selling polega na oferowaniu dodatkowych produktów do produktu podstawowego. Dlatego jeśli sprzedajesz drukarki, spróbuj dołączyć do nich zestaw tuszy. Istnieją integracje, które automatycznie grupują produkty znajdujące się w magazynie w zestawy gotowe do sprzedaży. 

Bliźniaczą techniką cross-sellingu jest up-selling, czyli oferowanie produktu o wyższej wartości niż produkt wybrany przez klienta. Sprzedawcy zazwyczaj realizują up-selling w momencie finalizowania sprzedaży - gdy klient wybrał już produkt, ale jeszcze za niego nie zapłacił. To moment, w którym warto zaproponować produkt spełniający te same funkcje, ale charakteryzujący się wyższą jakością.

9. Szybkie drukowanie etykiet

Żeby paczka z zamówionym produktem mogła opuścić magazyn, musi mieć naklejoną etykietę, której drukowanie w hurtowych ilościach zabiera cenne godziny. Na rynku dostępne są jednak integracje, które w znacznej części automatyzują ten proces. Jedną z nich jest usługa CloudPrint, która umożliwia drukowanie etykiet jednym kliknięciem, bez pobierania pliku etykiety na komputer.

Automatyzacja wydruku etykiet to kolejny krok dla usprawnienia pracy na magazynie, a w konsekwencji do zwiększenia liczby zamówień i przyspieszenia ich realizacji. 

10. Email marketing

Dzięki e-mail marketingowi możesz bezpośrednio dotrzeć do swoich klientów

Email marketing to jedna z popularniejszych strategii marketingowych, która przyciąga sprzedawców:

  • niskim kosztem,
  • wysoką skutecznością,
  • łatwą mierzalnością efektów,
  • prostotą wdrożenia.

Dzięki popularnym narzędziom do e-mail marketingu można wysłać nawet 1000 maili w cenie zaledwie 50 zł, dlatego mogą z nich skorzystać także sprzedawcy dopiero otwierający swój sklep internetowy.

Narzędziom eliminują także konieczność angażowania programisty i grafika, którzy ubiorą treść wiadomości w estetyczną i przyciągającą oko oprawę. Dzięki intuicyjnym edytorom każdy użytkownik jest w stanie przygotować przyjazny szablon do swoich wiadomości.

Oprogramowanie, które wspiera sprzedaż

Narzędzia oraz oprogramowanie wspierające pracę sklepu internetowego to jedyne wyjście, jeśli poważnie zastanawiasz się nad rozwojem swojego e-commerce, chciałbyś szybko zwiększyć liczbę zamówień i zmaksymalizować kontrolę nad poszczególnymi procesami. 

Nie oznacza to jednak, że musisz od razu wdrażać wszystkie programy. Zacznij od dobrania do sklepu Shoper systemu ERP oraz kilku kluczowych integracji - przesyłania zamówień, aktualizacji stanów magazynowych oraz cen.

Powiązane wpisy

Najnowsze wpisy

© 2023 Made with lots of ❤️ to integration by SellIntegro™