Czym są Lookupy i dlaczego ich potrzebujesz?
Zintegrowanie systemów do zarządzania sprzedażą online wymaga wdrożenia aplikacji integrujących zgodnie ze scenariuszem konfiguracji. Ze względu na to, że ten proces wymaga precyzyjnego określenia wartości w poszczególnych częściach scenariusza, przygotowaliśmy nową funkcjonalność, która maksymalnie ułatwia przeprowadzenie konfiguracji. Zobacz, czym jest Lookup i jak ułatwia wdrożenie integracji w Twoim sklepie!
Co to jest Lookup?
Lookup to nowa funkcja dodana do scenariusza konfiguracji wtyczek. Wygląda jak lista wartości związanych z systemami i procesami, które wtyczka ma integrować, wyświetlająca się w osobnym oknie. Okno Lookupa uruchamia się poprzez kliknięcie w ikonę lupy przy wybranym polu wartości scenariusza.
Lookup pobiera wartości oraz nazwy obiektów biznesowych, czyli procesów zachodzących w systemach (np. status zamówienia w BaseLinker), z systemów źródłowych i docelowych. W rezultacie nazwy procesów i systemów widoczne są w oknie Lookupa.
Aktualnie użytkownicy mogą korzystać z Lookupów m.in. do:
- przyczyny korekty dokumentów,
- nazwy wzorców wydruków,
- wybór stawek VAT produktów,
- nazwy kategorii dokumentów,
- podpisy dokumentów,
- symbole kontrahentów,
- grupy kontrahentów,
- symbole usługi transportów,
- nazwa karty płatności,
- nazwy kredytów,
- symbole magazynów,
- nazwy flag dokumentów,
- nazwy pól własnych oraz ich słowników.
Jak Lookup ułatwia konfigurację scenariusza?
Dzięki lookupowi użytkownik nie musi samodzielnie wpisywać nazw i systemów w puste pola wartości scenariusza. Zamiast tego wybiera je z wyświetlanej w osobnym oknie listy. W ten sposób oszczędza czas oraz ogranicza ryzyko pojawienia się błędów w procesie konfiguracji, powstałych wskutek, np. wpisania niewłaściwej nazwy procesu.
Wymagania - co musisz zrobić żeby korzystać z Lookupu?
Aby Lookup mógł swobodnie pobierać dane z systemu docelowego (systemu ERP), użytkownik powinien najpierw zainstalować i skonfigurować aplikację Endpoint. Natomiast w celu swobodnego pobierania danych z systemu źródłowego (BaseLinker), użytkownik musi posiadać klucz API.
W tym momencie Lookupy są dostępne jedynie dla integracji "Przesyłanie zamówień z BaseLinker do Subiekt GT".