DreamTeam - niezawodne wsparcie dla Twojego sklepu!
Chciałbyś zacząć sprzedawać w sieci? A może już handlujesz online, ale chcesz wyjść ze swoją ofertą poza granice kraju? Potrzebujesz zautomatyzować procesy w swojej firmie, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? A może brakuje ci wskazówki, które obszary w Twojej firmie mogłyby działać sprawniej? Zobacz, jak usługa DreamTeam od SellIntegro odpowiada na Twoje potrzeby!
Skąd się wziął DreamTeam?
Pandemia koronawirusa oraz powracające cyklicznie lockdowny wymusiły zmianę modelu sprzedaży na większości firm obecnych na rynku. Do wybuchu pandemii istniały dwie grupy podmiotów sprzedających online:
- duże, rozwinięte firmy e-commerce, obecne w branży od kilku lub kilkunastu lat, które krok po kroku budowały swoje sklepy z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi programistycznych. Takie firmy potrafią precyzyjnie określić swoje potrzeby, a dzięki temu wiedzą jak rozwijać strategię oraz zaplecze techniczne, żeby skutecznie rozbudowywać firmę. Jednak często brakuje im świeżego spojrzenia na to, co w firmie funkcjonuje poprawnie, a co wymaga udoskonalenia oraz wiedzy, jak eksportować sprzedaż poza granice kraju;
- firmy prowadzące sprzedaż stacjonarną, dla których jedynie wycinek działalności stanowi sprzedaż online. Przez pandemię i zamknięcie tradycyjnych punktów sprzedaży takie firmy musiały bardziej zainteresować się światem e-commerce. Jednak rosnący z dnia na dzień popyt sprawił, że nie nadążały z realizowaniem napływających zamówień. Jedna z obsługiwanych przez SellIntegro firm, która sprzedaje środki czystości, w pierwszym miesiącu pandemii zwiększyła liczbę zamówień z 20 do 1200-1600 dziennie. To sprawiło, że na początku każdego tygodnia, w dwie godziny po otwarciu sklepu, musiała go zamknąć, aby poradzić sobie z realizacją zamówień, które wpłynęły w tym czasie.
Czym jest DreamTeam?
<big_blue_square>W odpowiedzi na nagłe i nieprzewidywane przez nikogo wymuszenie zmiany modelu sprzedaży stworzyliśmy DreamTeam. <big_blue_square>
W przeciwieństwie do sztandarowych usług SellIntegro DreamTeam to nie gotowa integracja, ale zespół rozwiązań, których celem jest maksymalne rozwinięcie sprzedaży sklepu. Trzon usługi stanowi zespół 5 specjalistów - Project Manager, Analityk biznesowy, Konsultant e-commerce, Programista oraz Zespół wsparcia technicznego - którzy są pionierami w branży e-commerce, a pierwsze kroki stawiali na zagranicznych rynkach, zanim sprzedaż internetowa na dobre zadomowiła się w Polsce. W zależności od potrzeb oraz poziomu rozwinięcia firmy, eksperci podejmują dostosowane do klientów działania, zebrane w 3 modele:
- model Podstawowy - którego trzonem jest budowanie nowego oprogramowania, mającego stworzyć lub rozwinąć zaplecze techniczne prowadzenia sprzedaży online. Model Podstawowy dedykujemy małym i średnim sklepom internetowym;
- model SellRocket - polega na przeprowadzeniu dokładnej analizy sklepu, która składa się z 3 etapów: analizy, konsultacji oraz ułożenia biznesu. Etap analizy polega na prześledzeniu oferty sklepu oraz zasugerowaniu zmian. Etap konsultacji skupia się na uporządkowaniu procesów w obrębie księgowości, magazynu i innych obszarów firmy. Natomiast etap ułożenia biznesu zakłada wyposażenie klienta w wiedzę, jak samodzielnie rozwiązywać problemy w przyszłości oraz kontynuować skalowanie sprzedaży;
- model Growth - czyli rozwinięcie sprzedaży na nowe platformy, ale także zagraniczne rynki. Obejmuje zarówno analizę nowych źródeł sprzedaży, przygotowanie strategii oraz zaplecza technicznego niezbędnego do prowadzenia rozszerzonej sprzedaży online. Model Growth to gotowe rozwiązanie do wykroczenia z ofertą sklepu poza granice Polski.
Jakie problemy rozwiązuje DreamTeam?
Podstawowym założeniem DreamTeamu jest rozwinięcie sprzedaży klienta poprzez wdrożenie kompleksowych czynności z zakresu:
- analizy dotychczasowej działalności sklepu wraz z opracowaniem strategii e-commerce,
- przygotowania rozwiązań programistycznych dostosowanych do środowiska klienta, wdrożenia ich oraz wyposażenia klienta w know-how,
- zaproponowania ekspansji oferty na zagraniczne rynki oraz nowe platformy sprzedaży online.
W praktyce zespół działa według schematu:
- po pierwsze, analiza obecnego stanu firmy, która pozwala ocenić, co pracuje dobrze, a gdzie należy wprowadzić ulepszenia;
- po drugie, wdrożenie pakietu gotowych integracji, ponieważ niektóre problemy klienta da się rozwiązać za pomocą gotowego oprogramowania (to rozwiązanie jest szczególnie korzystne, ponieważ generuje natychmiastowe efekty);
- po trzecie, przygotowanie i wdrożenie dedykowanych integracji, które realizują indywidualne potrzeby firmy, niedostępne dla możliwości funkcji gotowych integracji;
- po czwarte, analizowanie i testowanie, czy wdrożone rozwiązania spełniają wyznaczone cele;
- po piąte, bieżącą kontrolę działania zastosowanych rozwiązań oraz udzielenie wsparcia technicznego w niezbędnym zakresie.
DreamTeam wykorzystuje gotowe integracje, ale przede wszystkim opracowuje nowe rozwiązania dostosowane do potrzeb i celów klientów, które generują zupełnie nowe możliwości dla firmy.
- Dzięki automatycznemu przydzielaniu pozycji w zamówieniach i ich segregacji zgodnie z miejscem w magazynie, pracownik codziennie pokonuje 8 zamiast 18 kilometrów kompletując i wydając paczki z magazynu.
- Dzięki automatyzacji proces wystawiania dokumentów księgowych zajmuje 15 minut zamiast 8 godzin, a liczba wystawionych dokumentów wzrasta z 300 do nawet 1200 sztuk dziennie.
- Dzięki zautomatyzowaniu procesu wysyłki i generowania listów przewozowych liczba popełnianych błędów w procesie generowania dokumentów zmalała o 92%.
- Automatyczna, 4-stopniowa weryfikacja zamówienia zapobiega przekazywaniu na produkcję zamówień, które nie powinny być realizowane, co pozwala wygenerować nawet 36 000 złotych oszczędności w skali miesiąca.
Kto skorzysta na współpracy z DreamTeam?
Dzięki podzieleniu usługi na 3 niezależne modele DreamTeam pomaga firmom:
- które dopiero zaczynają sprzedaż w internecie - ci klienci potrzebują porady, jakie procesy wdrożyć do firm, aby płynnie wejść do branży e-commerce, rozwinąć biznes oraz zwiększyć sprzedaż,
- korzystającym z mało popularnych systemów ERP oraz innych programów, które potrzebują stworzenia i wdrożenia indywidualnych integracji dostosowanych do ich nietypowego oprogramowania,
- dużym i rozwiniętym, które chcą prowadzić biznes bezpiecznie, na podstawie stabilnego i niezawodnego oprogramowania - tacy klienci potrzebują zespołu specjalistów, którzy wyręczą ich w kontrolowaniu technicznych aspektów prowadzenia firmy e-commerce,
- które w Polsce osiągnęły już swój limit i pragną wyjść z własną ofertą poza granice kraju.