Doradztwo biznesowe +48 796 300 128
email pomoc@sellintegro.pl
Dostępny nowy regulamin. Obowiązuje od 21.03.2024 r.
Paczkomaty – czy warto wdrożyć w sklepie internetowym?
Sklep internetowy

Paczkomaty – czy warto wdrożyć w sklepie internetowym?

Paczkomaty szturmem podbiły polski rynek kurierów i w krótkim czasie dokonały zauważalnej ekspansji swoich usług i punktów odbioru. W 2019 roku paczkomaty oraz kurierzy InPost obsłużyli ponad 86 mln przesyłek, co stanowi wzrost o 52,5% w porównaniu do roku 2017. Zobacz, dlaczego jeszcze warto wdrożyć tę formę dostawy w Twoim sklepie internetowym.

Paczkomaty w liczbach

Dostawy do paczkomatów wzrosły o 56,3% a te realizowane przez kurierów, o 45,5%. Dodatkowo, na chwilę obecną firma dysponuje ponad 7000 paczkomatami, które zlokalizowano w pobliżu centrów handlowych, supermarketów albo stacji paliw, które stanowią optymalne punkty odbioru. O sukcesie paczkomatów zdecydowała również szybkość dostaw - według informacji podanych przez firmę InPost, aż 98% przesyłek dostarczanych jest już następnego dnia po nadaniu.

Dlaczego paczkomaty podbiły rynek?

Paczkomaty to samoobsługowe punkty nadania i odbioru paczek, czynne całą dobę przez 7 dni w tygodniu. Dzięki temu użytkownicy zyskują  elastyczność w kwestii godziny nadania oraz odbioru paczki. Mechanizm nadania jest prosty - klient samodzielnie umieszcza paczkę w paczkomacie o dowolnej porze, a następnie paczki są odbierane przez kuriera i dostarczane do sortowni. Tam wyruszają w dalszą drogę do paczkomatów docelowych. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania kurier jest w stanie dostarczyć w tym samym czasie nawet 10 razy więcej paczek niż tradycyjne firmy kurierskie.

Paczkomaty rozwiązują tzw. „problem ostatniej mili”, czyli ostatniego, najdroższego etapu doręczenia przesyłki do odbiorcy. Dodatkowo, ten model wysyłki rozwinął się w czasach pandemii koronawirusa, ponieważ eliminuje konieczność bezpośredniego kontaktu z kurierem. Według badań Gemius "E-commerce w Polsce 2020" dla 82% badanych całodobowa dostępność do paczkomatów stanowi zachętę do zakupów online, a 61% najczęściej korzysta właśnie z Paczkomatu jako formy dostawy zakupów internetowych. 

Łatwo zauważyć, że dostępność paczkomatów wpływa pozytywnie na sprzedaż. Dodatkowo usługa Allegro InPost daje możliwość obniżenia kosztów wysyłki, a także darmowy zwrot towaru. Zwiększenie komfortu zakupów sprawia, że e-commerce zyskuje zaufanie klientów i maksymalizuje swoje zyski. Ponadto, paczkomaty InPost oferują funkcję dostarczania paczek w weekendy. Konsumenci często zamawiają towar, który jest potrzebny "na już" i takie rozwiązanie nie wymusza na nich dodatkowych dni oczekiwania na przesyłkę.

Usługi dla firm

Dodatkowo, InPost oferuje abonamenty dla firm, jak również rozwiązania dedykowane. Podpisywana jest wtedy jedna umowa, która dotyczy zarówno paczkomatów, jak i usług kurierskich InPost. Firma wychodzi naprzeciw rynkowi e-commerce, oferując przy tym nowoczesne rozwiązania, takie jak Pakiety Kurierskie dla firm, integracje sklepów czy Fulfillment. Integracje z InPost za pomocą klucza API łączą się ze środowiskami e-commerce aby zautomatyzować generowanie etykiet, tworzenie wysyłek czy zarządzanie rozliczeniami. Dodatkowo integracje pozwalają na nadawanie indywidualnych numerów paczek i tworzenie własnych etykiet. InPost oferuje integracje dla takich platform jak Shoper, shoplo, Sky-shop, SellAsist, czy IAI-Shop oraz BaseLinker i nie tylko. Usługa FulFillment jest natomiast opcją outsourcingową. W tym modelu nie trzeba płacić za wynajem powierzchni magazynowej, ponieważ sprzedany towar trafia od producenta bezpośrednio do magazynu InPost, skąd wysyłany jest do klienta.

Warto wprowadzić usługi firmy InPost, jeśli sprzedawcy zależy na pozyskaniu nowych klientów. Jak dowodzą statystyki, konsumenci coraz chętniej korzystają z paczkomatów i ten trend zdaje się dalej rozwijać. Po wprowadzeniu większej liczby obiektów także na wsiach mogą stać się główną formą dostawy paczek.

Powiązane wpisy

Najnowsze wpisy

© 2023 Made with lots of ❤️ to integration by SellIntegro™