Wykorzystujemy pliki cookies. Przeglądając serwis wyrażasz zgodę na zainstalowanie plików cookies w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych, zgodnie z tym co masz ustawione w swojej przeglądarce. Administratorem  Twoich danych osobowych jest Sellintegro Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53 – 439), ul. Grabiszyńska 163. Z Administratorem możesz kontaktować się pod wskazanym wyżej adresem lub pod numerem telefonu 796 300 116, a także mailowo: pomoc@sellintegro.pl . Z inspektorem możesz skontaktować się poprzez e-mail iod@sellintegro.cloudWięcej o cookies znajdzie w naszej Polityce prywatności i cookies.

Awaria BaseLinkera - jakie podjąć działania?

Awaria BaseLinkera - jakie podjąć działania?

W środę doszło do pożaru serwera OVH w Strasburgu, który spowodował zawieszenie funkcjonowania dużej części stron na świecie, w tym w Polsce. Jedną z ofiar tego wydarzenia padł BaseLinker, który do tej pory nie wznowił świadczenia usług. Warto jednak przygotować się na ten moment i zobaczyć, co zrobić, aby zminimalizować straty i płynnie kontynuować korzystanie z automatyzacji procesów w sklepie.

Awaria BaseLinkera - instrukcja krok po kroku

Zanim BaseLinker zacznie z powrotem funkcjonować podejmij kilka podstawowych kroków.

  1. W panelu konfiguracji:

  • przełącz uruchamianie integracji z automatycznego na ręczne

   

lub

  • zmodyfikuj nazwę klucza API w scenariuszu, wpisując na jego końcu dowolny ciąg znaków, np. _LKB, _SMQ, _KAX. 

Dla maksymalnej pewności, wykonaj obie te czynności. Dzięki temu zyskasz pełną kontrolę nad importem zamówień i nie zaskoczy Cię nagły napływ dużej liczby dokumentów.

  1. W polu konfiguratora “Dokumenty z jakim statusem chcesz przetwarzać do systemu ERP” należy zaznaczyć opcję “O statusie” i w wolne pole wpisać dowolny, wymyślony, nieistniejący status.

Ważne żeby zapamiętać datę tego statusu (miesiąc, dzień, godzina), ponieważ wtedy dużo łatwiej i szybciej jest odnaleźć go w scenariuszu. Status ułatwi późniejszą weryfikację zamówień już po ich przetworzeniu. Po zmianie statusu zapisz sobie datę - dzięki temu support SellIntegro podpowie Ci, jakie miałeś ustawienia w danym polu i pomoże przywrócić prawidłowe konfiguracje. 

  1. Gdy BaseLinker zacznie działać należy przeprowadzić weryfikację dat. 

Jeśli daty będą odpowiadać faktycznym dniom składania zamówień, to przed uruchomieniem integracji - w zakładce “do ilu dni wstecz chcesz przetwarzać zamówienia” - wybierz liczbę, która odpowiada faktycznemu stanowi w Twojej firmie. Możesz też zacząć od ilości dni równej 1 i wraz z postępem weryfikacji zamówień, zwiększać liczbę dni o 1. 

Staraj się nie pobierać dużej ilości zamówień, tylko stosuj zasadę "Dziel i zwyciężaj" - rozbijaj zamówienia na mniejsze części łatwe do szybkiego zweryfikowania.

Jeśli jednak daty wpływania zamówień będą odbiegać od rzeczywistych (np. pokazywać datę 19.03), należy utworzyć w panelu konfiguracji nowy status przesyłania zamówień do ich weryfikacji oraz przenosić je tam ręcznie. 

  1. Jeśli realizujesz zamówienia w systemie ERP w polu “Uwagi” lub “Numer obcy” wpisz numer zewnętrzny z zamówienia ze sklepu, marketplace’u lub innego źródła sprzedaży. W razie potrzeby pomoże to integracji rozpoznać zamówienia wcześniej przesłane.
  2. Działanie panelu nie oznacza, że zaczną w nim działać wszystkie elementy - magazyn, kurierzy, księgowość, sklep itd. Wszystkie opcje muszą mieć aktywny status “Sprawny”.

Ponowne uruchomienie integracji, powrócenie do poprawnej konfiguracji i do prawidłowych numerów API powinno nastąpić dopiero wtedy, gdy wszystkie zamówienia zostaną przesłane do BaseLinkera. 



Bardziej szczegółowe informacje będą znane, gdy BaseLinker powróci do normalnego funkcjonowania.

Wszystkie komentarze

Leave a Reply