Wykorzystujemy pliki cookies. Przegl─ůdaj─ůc serwis┬áwyra┼╝asz┬ázgod─Ö na zainstalowanie plik├│w cookies w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych, zgodnie z tym co masz ustawione w swojej przegl─ůdarce.┬áAdministratorem┬á Twoich danych osobowych jest Sellintegro Sp. z o.o. z siedzib─ů we Wroc┼éawiu (53 ÔÇô 439), ul. Grabiszy┼äska 163. Z Administratorem mo┼╝esz kontaktowa─ç si─Ö pod wskazanym wy┼╝ej adresem lub pod numerem telefonu 796 300 116, a tak┼╝e mailowo: pomoc@sellintegro.pl . Z inspektorem mo┼╝esz skontaktowa─ç si─Ö poprzez e-mail iod@sellintegro.cloud .┬áWi─Öcej o cookies znajdzie w naszej Polityce prywatno┼Ťci i cookies.

Jak usun─ů─ç rezerwacj─Ö towaru z systemu ERP?

Jak usun─ů─ç rezerwacj─Ö towaru z systemu ERP?

Dobrze znasz ten schemat: klient wybiera produkt, wrzuca go do koszyka, sk┼éada zam├│wienie, kt├│re jednak nigdy nie zostaje zrealizowane. W ┼Ťwiecie handlu to konsument jest najwa┼╝niejszy, dlatego ma prawo anulowa─ç zam├│wienie nawet na zaawansowanym etapie jego realizacji. Takie przywilej generuje jednak problemy dla sklepu. Jednym z nich jest blokada towar├│w na magazynie, kt├│re zosta┼éy zarezerwowane dla klienta. Jak skutecznie usun─ů─ç tak─ů rezerwacje?

Na czym polega rezerwacja towaru w systemie ERP?

Kiedy klient składa zamówienie w sklepie internetowym, do systemu ERP zostaje przesłana o tym informacja, która uruchamia szereg procesów. Jednym z nich jest zarezerwowanie towaru wybranego przez klienta.

Rezerwacja towaru w systemie ERP polega na zablokowaniu wybranej przez klienta liczby składników zamówienia w magazynie. W konsekwencji zarezerwowany towar będzie niedostępny dla wykonania każdej innej operacji niż realizacja zamówienia. 

Każdy system ERP ma własny system rezerwacji, który może przybrać postać, np.:

  • rezerwacji na zasobach (wi─ůzanie rezerwacji z zasobami w magazynach),
  • rezerwacji ilo┼Ťciowej (bez przypisanych zasob├│w - o kolejno┼Ťci ich realizacji decyduj─ů priorytety).

Dzi─Öki integracjom rezerwacje towar├│w s─ů dokonywane automatycznie, bez udzia┼éu pracownik├│w sklepu lub magazynu.

Co si─Ö dzieje, gdy klient anuluje zam├│wienie?

Rezerwacja towaru pozwala sprawnie realizowa─ç zam├│wienia i eliminuje ryzyko wydania z magazynu zarezerwowanego produktu przed realizacj─ů zam├│wienia. Jednak zdarza si─Ö, ┼╝e zam├│wienie nie dochodzi do skutku, poniewa┼╝ klient je anulowa┼é. Co dzieje si─Ö w├│wczas z rezerwacj─ů?

W sklepie internetowym, kt├│ry nie korzysta z integracji automatyzuj─ůcych procesy, rezerwacja jest wci─ů┼╝ aktywna i blokuje mo┼╝liwo┼Ť─ç zam├│wienia zarezerwowanego towaru przez innych klient├│w. W konsekwencji sklep zaczyna generowa─ç straty na produktach obj─Ötych rezerwacj─ů, kt├│re bezproduktywnie zalegaj─ů w magazynach. Ponadto, blokuj─ů miejsce dla kolejnych produkt├│w nap┼éywaj─ůcych do miejsca sk┼éadowania.

Jak unikn─ů─ç blokady towar├│w?

Rozwi─ůzaniem problemu z zablokowanymi w magazynie towarami jest integracja, kt├│ra automatycznie usuwa rezerwacj─Ö z tych produkt├│w, z kt├│rych klient ostatecznie zrezygnowa┼é. W ten spos├│b towar zostaje z powrotem wprowadzony do oferty sklepu, a klienci mog─ů sk┼éada─ç na niego zam├│wienie. Integracja dzia┼éa automatycznie w tle, aktywuje si─Ö na podstawie zmiany statusu zam├│wienia. Dzi─Öki temu ┼╝aden z pracownik├│w nie musi wykonywa─ç dodatkowych czynno┼Ťci, aby skutecznie usun─ů─ç rezerwacj─Ö na towary w systemie ERP.┬á

ÔÇŹ

Wszystkie komentarze

Leave a Reply