Wykorzystujemy pliki cookies. Przegl─ůdaj─ůc serwis┬áwyra┼╝asz┬ázgod─Ö na zainstalowanie plik├│w cookies w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych, zgodnie z tym co masz ustawione w swojej przegl─ůdarce.┬áAdministratorem┬á Twoich danych osobowych jest Sellintegro Sp. z o.o. z siedzib─ů we Wroc┼éawiu (53 ÔÇô 439), ul. Grabiszy┼äska 163. Z Administratorem mo┼╝esz kontaktowa─ç si─Ö pod wskazanym wy┼╝ej adresem lub pod numerem telefonu 796 300 116, a tak┼╝e mailowo: pomoc@sellintegro.pl . Z inspektorem mo┼╝esz skontaktowa─ç si─Ö poprzez e-mail iod@sellintegro.cloud .┬áWi─Öcej o cookies znajdzie w naszej Polityce prywatno┼Ťci i cookies.

5 niezb─Ödnych kompetencji w zespole e-commerce - bez nich Tw├│j sklep si─Ö nie obejdzie

5 niezb─Ödnych kompetencji w zespole e-commerce - bez nich Tw├│j sklep si─Ö nie obejdzie

1.Kompetencje produktowe

Podstawowym zasobem dla sklepu jest produkt lub us┼éuga. Aby spe┼énia┼éy oczekiwania klient├│w i pcha┼éy do przodu - zamiast zatrzymywa─ç - rozw├│j sklepu, potrzebuj─ů opiekuna. Taka osoba przede wszystkim dba o ich udoskonalenie, tak by spe┼énia┼éy stale pojawiaj─ůce si─Ö potrzeby klient├│w. Do niego nale┼╝y przygotowanie atrakcyjnej oferty, dostosowanej do aktualnych trend├│w rynkowych. Pracownik produktowy powinien tak┼╝e by─ç w stanie precyzyjnie okre┼Ťli─ç cen─Ö produktu i us┼éugi, tak by spe┼énia─ç podstawowe za┼éo┼╝enie sklepu - sprzeda┼╝, kt├│ra si─Ö op┼éaca.┬á

2.Kompetencje logistyczno-operacyjne

Funkcja operacyjna w sklepie internetowym jest kluczowa, je┼Ťli chodzi o pr─Ödko┼Ť─ç realizacji zam├│wienia. To od niej zale┼╝─ů takie czynno┼Ťci jak rozliczanie zam├│wie┼ä, pakowanie oraz wysy┼éka paczek z magazynu. Osoba odpowiedzialna za ten obszar firmy powinna d─ů┼╝y─ç do optymalizacji czynno┼Ťci operacyjno-logistycznych. Pr─Ö┼╝nie rozwijaj─ůcym si─Ö trendem w bran┼╝y e-commerce jest automatyzacja, kt├│ra umo┼╝liwia firmie szybkie skalowanie, realizowanie wi─Ökszej liczby zam├│wie┼ä, eliminacj─Ö powtarzaj─ůcych si─Ö b┼é─Öd├│w oraz obni┼╝enie koszt├│w.┬á

3.Kompetencja technologiczna

Pomimo tego, ┼╝e otworzenie ma┼éego sklepu internetowego nie wymaga zaanga┼╝owania skomplikowanych technologii, dalszy rozw├│j firmy jest od tego uwarunkowany. Dlatego na pok┼éadzie potrzebna jest osoba odpowiedzialna za kompetencje technologiczne. To do jej obowi─ůzku nale┼╝y wyb├│r i utrzymanie systemu ERP, na kt├│rym opiera si─Ö ca┼éa praca sklepu. Od niej zale┼╝y tak┼╝e wdro┼╝enie narz─Ödzi do prowadzenia sprzeda┼╝y w internecie, takich jak systemy e-commerce, marketplacy oraz systemy magazynowe. Wreszcie kompetencje technologiczne obejmuj─ů tak┼╝e zaj─Öcie si─Ö automatyzacj─ů pracy wszystkich tych program├│w oraz zintegrowanie ich ze sob─ů, tak aby wykorzysta─ç ich pe┼éen potencja┼é dla firmy.┬á

4.Kompetencja marketingowa

Marketing jest jednym z g┼é├│wnych czynnik├│w odpowiedzialnych za rozw├│j sklepu internetowego, poniewa┼╝ pozwala dotrze─ç z ofert─ů do potencjalnych klient├│w. Wsp├│┼écze┼Ťnie marketerzy korzystaj─ů z ogromnej liczby narz─Ödzi marketingowych i sposob├│w na zyskanie uwagi klient├│w. Jest jednak dobra wiadomo┼Ť─ç - nie musisz korzysta─ç z nich wszystkich. Wystarczy dobrze zaplanowana strategia uwzgl─Ödniaj─ůca kilka najbardziej efektywnych narz─Ödzi, by sprzeda┼╝ wzros┼éa o kilka, kilkana┼Ťcie, a nawet kilkadziesi─ůt procent. Co mo┼╝esz wykorzysta─ç:

  • content marketing, czyli dzia┼éania reklamowe wykorzystuj─ůce merytoryczn─ů tre┼Ť─ç do przyci─ůgni─Öcia uwagi klient├│w, np. artyku┼é na firmowym blogu,
  • SEO, czyli dzia┼éania podejmowane na zewn─ůtrz i wewn─ůtrz strony skierowane na podniesienie jej widoczno┼Ťci w wyszukiwarkach internetowych,
  • direct marketing - przede wszystkim mailingi i powiadomienia web push, kt├│re umo┼╝liwiaj─ů wys┼éanie bezpo┼Ťredniego przekazu do potencjalnego konsumenta - im bardziej perswazyjna wiadomo┼Ť─ç, tym wi─Öksze szanse na sprzeda┼╝.
  • social media - pozwalaj─ů utrzymywa─ç relacje z klientami oraz tworzy─ç kampanie promocyjne, kt├│re wsparte p┼éatnym systemem reklam potrafi─ů osi─ůga─ç realne wyniki dla firmy.

5.Kompetencja analityczna

Analityka jest często pomijanym albo odkładanym na później działaniem w sklepie internetowym. Tymczasem to doskonałe narzędzie do sprawdzenia, czy firma działa skutecznie. Dzięki analityce możesz ocenić m.in.:

  • czy podejmowane dzia┼éania marketingowe spe┼éniaj─ů za┼éo┼╝one cele,
  • jakie s─ů koszty i zyski sklepu,
  • ile czasu zajmuje realizacja zam├│wie┼ä,
  • jak du┼╝o zam├│wie┼ä sklep realizuje w wybranym odcinku czasu,
  • kt├│re podstrony sklepu s─ů najch─Ötniej odwiedzane.

W ten spos├│b firma jest w stanie optymalizowa─ç swoje dzia┼éania, stawia─ç na skuteczne rozwi─ůzania i rezygnowa─ç z tych, kt├│re zawodz─ů. Analityka pozwala tak┼╝e szybko wy┼éapa─ç te cz─Ö┼Ťci realizacji proces├│w, kt├│re wywo┼éuj─ů b┼é─Ödy i op├│┼║nienia.

Wszystkie komentarze

Leave a Reply