Wykorzystujemy pliki cookies. Przegl─ůdaj─ůc serwis┬áwyra┼╝asz┬ázgod─Ö na zainstalowanie plik├│w cookies w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych, zgodnie z tym co masz ustawione w swojej przegl─ůdarce.┬áAdministratorem┬á Twoich danych osobowych jest Sellintegro Sp. z o.o. z siedzib─ů we Wroc┼éawiu (53 ÔÇô 439), ul. Grabiszy┼äska 163. Z Administratorem mo┼╝esz kontaktowa─ç si─Ö pod wskazanym wy┼╝ej adresem lub pod numerem telefonu 796 300 116, a tak┼╝e mailowo: pomoc@sellintegro.pl . Z inspektorem mo┼╝esz skontaktowa─ç si─Ö poprzez e-mail iod@sellintegro.cloud .┬áWi─Öcej o cookies znajdzie w naszej Polityce prywatno┼Ťci i cookies.

B┼é─Ödy w integracjach - zobacz, do czego mog─ů prowadzi─ç!

B┼é─Ödy w integracjach - zobacz, do czego mog─ů prowadzi─ç!

Błędy w integracjach - konsekwencje

B┼é─Ödy w integracjach w wi─Ökszo┼Ťci przypadk├│w dotycz─ů nieefektywnego przesy┼éania danych pomi─Ödzy systemami informatycznymi. Dla sklepu internetowego dotyczy to przede wszystkim wymiany informacji pomi─Ödzy ┼║r├│d┼éami sprzeda┼╝owymi, np. platformami e-commerce i marketplaceÔÇÖami, a systemami ERP, kt├│re zarz─ůdzaj─ů sklepem. Najcz─Ö┼Ťciej ┼║r├│d┼éem problem├│w jest niemo┼╝no┼Ť─ç nawi─ůzania po┼é─ůczenia pomi─Ödzy systemami, awaria jednego z nich lub brak dost─Öpu do sieci. Jakie b┼é─Ödy integracji sklepy internetowe napotykaj─ů najcz─Ö┼Ťciej?

  1. Brak komunikatu w systemie kurierskim o wp┼éyni─Öciu nowego zam├│wienia. Czasami zdarza si─Ö, ┼╝e system kurierski jest przeci─ů┼╝ony, co w konsekwencji powoduje problemy w przesy┼éaniu danych z systemu e-commerce lub ERP. Ze wzgl─Ödu na przeci─ů┼╝enie do systemu mo┼╝e nie dotrze─ç automatycznie wysy┼éana informacja o wp┼éyni─Öciu nowego zam├│wienia, a w rezultacie kurier nie otrzyma powiadomienia, ┼╝e powinien stawi─ç si─Ö po odbi├│r paczki przygotowanej do wysy┼éki. Klient zakupi┼é towar, ale ze wzgl─Ödu na b┼é─ůd w integracji nie otrzyma go na czas.
  2. Nieaktualne ceny w systemie e-commerce lub marketplace. Integracje mog─ů zawie┼Ť─ç tak┼╝e w procesie aktualizowania cen produkt├│w. W├│wczas ceny w systemie e-commerce lub innej platformie sprzeda┼╝owej r├│┼╝n─ů si─Ö od tych wprowadzonych do systemu ERP. Klienci widz─ů stare ceny w panelu sklepu i dodaj─ů produkty do koszyk├│w po nieaktualnych warto┼Ťciach. Je┼Ťli cena jest zbyt wysoka prawdopodobnie nie zdecyduj─ů si─Ö na zakup. Natomiast je┼Ťli cena jest zbyt niska, sklep generuje straty lub musi domaga─ç si─Ö od klienta dop┼éaty brakuj─ůcej kwoty.
  3. Nieaktualne stany magazynowe. Je┼Ťli integracja nie aktualizuje stan├│w magazynowych pomi─Ödzy platform─ů sprzeda┼╝ow─ů a systemem ERP, klienci mog─ů dodawa─ç do koszyk├│w produkty, kt├│rych nie ma w magazynie. Z drugiej strony, brak aktualizacji mo┼╝e tak┼╝e spowodowa─ç, ┼╝e dost─Öpne w magazynie produkty nie b─Öd─ů wy┼Ťwietla─ç si─Ö na stronie sklepu. Pierwsza opcja wp┼éywa na obni┼╝enie zaufania klient├│w do sklepu, kt├│rzy prawdopodobnie wybior─ů ofert─Ö konkurencji. Natomiast druga mo┼╝e zmniejszy─ç przychody sklepu na utraconych zam├│wieniach.
  4. Sp├│┼║nione zam├│wienia. Niekiedy integracje mog─ů sp├│┼║nia─ç si─Ö z przesy┼éaniem zam├│wie┼ä, kt├│re wp┼éywaj─ů do sklepu, do systemu ERP. Je┼Ťli w systemie nie widnieje informacja o pojawieniu si─Ö nowego zam├│wienia, tak┼╝e magazyn nie dostaje powiadomienia o przygotowaniu paczki do wysy┼éki. W zwi─ůzku z tym realizacja zam├│wienia i wys┼éanie zakupionego towaru do klienta wyd┼éu┼╝a si─Ö.┬á

To tylko kilka z najcz─Ö┼Ťciej pojawiaj─ůcych si─Ö b┼é─Öd├│w w integracjach. Jednak ka┼╝dy z nich parali┼╝uje prac─Ö sklepu, niszczy jego renom─Ö, generuje straty i wzmaga negatywne nastawienie klient├│w.

Obsługa błędów integracji, czyli jak radzić sobie z awariami

B┼é─Ödy w integracjach mog─ů doprowadzi─ç do op├│┼║nienia realizacji proces├│w

ÔÇŹ

Aby unikn─ů─ç podobnych problem├│w i uchroni─ç sklep przed przeci─ůgaj─ůc─ů si─Ö realizacj─ů proces├│w, nale┼╝y wprowadzi─ç do jego struktury obs┼éug─Ö b┼é─Öd├│w integracji.

Pierwszy krok polega na wprowadzeniu rejestru synchronizowanych komunikat├│w w systemie, kt├│ry pobiera i wysy┼éa dane do pozosta┼éych system├│w. Ze wzgl─Ödu na to, ┼╝e w sklepach internetowych, w zale┼╝no┼Ťci od proces├│w, zazwyczaj dochodzi do dwustronnej wymiany danych, rejestr powinien zosta─ç wdro┼╝ony do obu system├│w. Rejestr b─Ödzie miejscem, w kt├│rym administrator mo┼╝e sprawdzi─ç, jakie dane powinny zosta─ç zsynchronizowane oraz kt├│re z nich faktycznie zosta┼éy.┬á

Je┼Ťli pojawi si─Ö problem z integracj─ů i dane nie zostan─ů przes┼éane, system powinien automatycznie ponowi─ç pr├│b─Ö ich przekazania. Administrator mo┼╝e zdecydowa─ç czy ma to nast─ůpi─ç, np. po okre┼Ťlonym czasie czy w kolejnym cyklu synchronizacji.

System powinien odnotowywa─ç przyczyny nieudanej synchronizacji, a administrator mie─ç mo┼╝liwo┼Ť─ç r─Öcznego wp┼éywania na przesy┼éane dane - usuwa─ç je, modyfikowa─ç lub ponownie przesy┼éa─ç. Dobrze, aby system potrafi┼é tak┼╝e automatycznie powiadomi─ç administratora o danych, kt├│rych nie uda┼éo si─Ö zsynchronizowa─ç.

Wszystkie komentarze

Leave a Reply