Co to jest multi-integracja i po co mi ona w sprzedaży?
Jesteś prężnie rozwijającym się przedsiębiorcą, który mierzy się z trudami prowadzenia działalności już kilka lat. Starasz się ją rozwijać i pielęgnować, otworzyłeś już swój sklep internetowy, dodatkowo sprzedajesz na Allegro. Posiadasz sklep stacjonarny i bazę swoich oddanych klientów. Wstałeś rano i stwierdziłeś, że po paru latach czas rozpocząć ekspansję na rynki zagraniczne - ruszasz na Amazon, rozglądasz się po eBay. Mijają kolejne miesiące, twoja firma się rozwija. Masz już 3 osoby od wystawiania na Allegro, 2 osoby piszące listy przewozowe dla kuriera, zatrudniasz kolejne, żeby pokryć wystawianie ofert na rynek europejski, oczywiście jeszcze została logistyka i magazyn w firmie…
Problemy, które mogą się pojawić
Nagle się okazuje, że mimo powiększenia sprzedaży kilkukrotnie, zarobki nie rosną wykładniczo, a od ilości problemów „pęka Ci głowa” bo:
- pracownik robiąc tysięczny list przewozowy dzisiaj znów wpisał błędnie kod pocztowy
- klient nie dostał swojego towaru w terminie
- w tym samym czasie sprzedałeś ten sam produkt na sklepie internetowym oraz Allegro i teraz trzeba się tłumaczyć
- ktoś źle policzył kurs Euro i na całej partii towaru jesteś stratny
Wymieniać tak możemy w nieskończoność, a wystarczy zadać sobie jedno pytanie.
Co to jest multi-integracja i po co mi ona w sprzedaży?
Właśnie po to, żeby tych błędów nie popełniać przez wyeliminowanie źródła ich występowania. Możemy korzystać z setek rozwiązań dostępnych w sieci i połączyć je bezpośrednio z systemami ERP (fakturującymi). Zdecydowana większość rzeczy, o których pomyślisz w trakcie procesu realizacji zamówienia prawdopodobnie można bardzo prosto i szybko zautomatyzować. Generowanie listów przewozowych automatycznie pobranych ze sklepu internetowego do twojego programu fakturującego. Automatycznego i cyklicznego aktualizowania stanów magazynowych oraz cen na wszystkich platformach sprzedażowych jednocześnie.
Przy tak dużej ilości dostępnych rozwiązań i globalizacji biznesu integracje są jedynym sposobem na stabilne kontrolowanie procesów sprzedaży i logistyki w firmie. Skutecznie eliminując ryzyko błędu i czynnika ludzkiego w trakcie procesu sprzedaży.
Wiem, że przedstawiony przykład pokazuje trochę wyidealizowane prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo, jednak jeśli dopiero do tego dążysz to pamiętaj, że o rzeczach związanych z procesem sprzedaży warto pomyśleć wcześniej. Wtedy unikniesz wielu kosztowych zmian podczas modernizacji i rozwoju.